JAIPUR, Indien – Udforskning af den lyserøde by

“Vi rejser alle tusinder af miles bare for at nyde tv og tjekke ind et sted med alle hjemmets bekvemmeligheder, og du skal spørge dig selv, hvad er poenget med det?”

– Leonardo DiCaprio, stranden –

Efter Delhi gik vi mod Jaipur, den lyserøde by Rajasthan. Vi har været i Rajasthan en gang før og tilbragte tid i de mindre byer, men denne gang reserverede vi et fantastisk hotel uden for byen, hvor vi skulle tilbringe vores indiske jul sammen. Vi reserverede “Penthouse Suite” på øverste etage. Det var meget godt med Maharajan -stilbue og lister, satellit -tv, en stor behagelig seng, og det havde endda opvarmning til de frysende ørkenaftener. Det var ikke nøjagtigt et budgetbackpacker -valg, men det var ferien, så vi spredte!

Vi tilbragte vores dage for det meste at gå rundt i den travle labyrint i den gamle murede by Jaipur. Vi udforskede Hawa Mahal Palace med 365 farvede glasvinduer og stod i ærefrygt foran den største solskive i verden omkring 27 meter høje.

Udsigt til Jaipur fra Hawa Mahal Palace, Indien
Hawa Mahal Palace, Jaipur, Indien
Dariece stikker hovedet ud af et af de 365 vinduer på Hawa Mahal Palace, Jaipur, Indien
Den største solur i verden, Jaipur, Indien
Vi checkede ud de gamle moskeer, templer, frugtmarkeder og banglehandlere. Vi knækkede fotos af deres ældgamle teknikker, der blev anvendt med moderne materialer foran de tusind år gamle smuldrende facader af Jaipur, rester af en velstående tidsalder i Rajasthan.

Lædersko til salg, Jaipur, Indien
Dariece nyder en chai i den gamle by, Jaipur, Indien

En dag tog vi en tuk-tuk for at se nogle steder, der var langt at gå til. Vi tjekkede det massive 420 år gamle Amber Fort, der trængte ved kanten af ​​en enorm klippe. Vi klatrede over to hundrede trapper for at nå Ganesh -templet, hvor vi brugte velstandsguden en krans af ringblomster til at velsigne vores fremtidige bestræbelser. Vi afsluttede fridagen ved bredden af ​​en sø, der kiggede på det flydende palads, mens solen dyppede lavt på himlen. Hver nat vendte vi tilbage til vores hotel og glædede os over nogle af de mest rige og lækre indiske karryer, vi nogensinde har haft, kogte frisk hver ordre. Vi ville derefter trække os tilbage til vores varme rum, hvor vi nød tv og spiste godbidder i vores store komfortable seng.

Smukke spejle inde i Amber Fort, Jaipur, Indien
En af indgange til Amber Fort, Jaipur, Indien
Dariece med nogle kvinder fra Punjab, Amber Fort, Jaipur Indien
Lake Palace, Jaipur, Indien

Dariece tager et øjeblik til at sparke tilbage på et Maharajan -stil tempel, Jaipur, Indien
Udsigt fra Ganesh Temple, Jaipur, Indien
Da julemorgen kom vågnede vi omkring kl. 9 og købte lidt sød te til vores værelse. Vi nippede til den varme chai, mens vi åbnede gaver, som vi havde fået fra Nepal. Grundlæggende ting, der var gavnlige for at rejse som varme hjemmesko, skjorter, bukser og chokoladebarer.

Geder på vejen åbner gaver på julemorgen, Jaipur, Indien
Nyder nogle lækre chai -te julemorgen, Jaipur, Indien
Den aften, mens vores familier bare vågnede op i en anden tidszone halvvejs rundt om i verden, havde vi vores julefest. Domino’s Pizza! Der var endda en Santa -klausul uden for uddelingen af ​​slik. En tynd, skægfri mørkhudet julemanden, men alligevel en julemand. Vi havde en stor pepperoni -pizza med koks og hvidløgsbrød og spiste det inde i den festligt dekorerede indiske stil Domino’s Restaurant. Og overraskende var det lækkert. Jeg kan ikke lide Domino’s derhjemme, men Domino’s i Indien er en godbid, eller måske var det fordi vi ikke havde haft en ordentlig pizza så længe.

Senere ringede vi til vores familier for at sige god jul. En blanding af følelser kommer med jul i udlandet. Det minder dig om, hvor fantastisk det er, når hele familien mødes til fejring, og det er svært at ikke være efter det. Vores jul sluttede tilbage på vores hotelværelse med en flaske hvidvin, som vi drak i sengen, mens vi nød vores meget elskede tv-shows hjemmefra. Jeg gætter nogle gange, især til jul, skal du tjekke dig selv ind et sted med alle hjemmets bekvemmeligheder.

Kan lide det? Pin det! ?

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -associeret og også et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indikerer, at vi tjener provisioner, hvis du klikker på links på vores blog og køber fra disse detailhandlere.