Min Bolivia Journey – Develled Myter såvel som nye opdagelser @Bolturoficial

Bolivia er fantastisk.

Kan jeg bare få en ting til at fjerne, før der er skrevet noget andet? Jeg havde mine bekymringer såvel som tvivl om sikkerhed der – inden jeg forlod Australien, var jeg ikke gået længere ud af Sydøstasien, i turisthotspotter som Phuket såvel som Bali. På den allerførste dag med at gå med La Paz forbandt jeg ledningen på mit kamera til mit bælte. Efter et par dage døde disse mentale vaner.

Foto af Javier Collarte på Unsplash

Andre artikler, du kan læse:

Liste over de allerbedste vandrerhjem i Bolivia – fra $ 6!

En uge i La Paz, Bolivia – eventyr, øl såvel som bryggerier!

7 grunde til at se Bolivia nu – de allerbedste ting at udføre i Bolivia

Casa Prado Hotel- Shop Comfort i La Paz, Bolivia

Barracuda Cykling – Cykling Death Road Bolivia!

Jeg var tilfreds med varme, gæstfri udveksling med hver Boliviano, jeg stødte på. Den allerbedste metode, som nogen forklarede, at det var ”Når du rejser til bestemte steder, kan du se den i deres øjne [at de ikke føler sig positive til dig]. Her er det anderledes. Det føler du ikke her. ” Dette koncept var sandt i varigheden af ​​min tid der.

Nu, af programmet, kan du tjekke nogle vidunderlige guider på Bolivia lige her såvel som her, men dette er lidt anderledes. Min anden halvdel så godt som jeg tilbragte 10 dage i Copacabana, La Paz, Uyuni såvel som Potosi. Det var en 4WD -rundvisning i saltlejlighederne, klemt fast med korte stop på den største sø i verden, i bjergrige Metropolitan Sprawl samt ydmyge minedrift.

Vi rejste over grænsen fra Puno i Peru og bevægede os rundt i den sydlige kant af Lake Titicaca. Overgangsprocessen var ikke så hård som den var for nogle rejsende fra De Forenede Stater, der var på vores bus, og følte $ 160 lettere i lommen.

Vi dukkede op i Copacabana i den tidlige eftermiddag såvel som lige havde gået glip af den anden båd over til Isla del Sol, så vi besluttede, at det var en afskrivningsdag, da der var ekstremt lidt at optræde i selve byen.

Foto af Alf Igel CC BY-NC 2.0

Et råd om nogen, der vælger at inspicere nattelivet der – mine gode venner så godt som jeg gik til et par drinks efter middagen, kun for at være tilfreds med en mørklægning af al elektricitet med hele byen kl. 9:30. Vi ventede på et øjeblik, kun for at se alle butikkerne lukke om aftenen. Vi så dette som en indikation af, at det ikke snart ville komme videre; Se såvel som se, at strømmen vendte tilbage 12 timer senere.

Efter en 90-minutters bådtur var vi tilfredse med en ø i søen, der var enkel på øjnene. Isla del Sol havde et par gamle ruiner på øen, nogle, der var lige så vanskelige at få adgang til.

Foto af Travelmag.com CC med 2.0

Den primære årsag til, at vi ikke desto mindre besøgte dette maleriske syn på Andesbjergene (kameraet gør det ikke retfærdigt).

Foto af Mariano Mantel CC BY-NC 2.0

Middagen skal bestemmes af nøjagtigt, hvor åndeløs du opdager dig selv, der går op ad bakken for at opdage en restaurant. Grisene såvel som æsler får dig til at opdage, at vind til at grine.

Foto af Corentin Kopp CC BY-NC-ND 2.0
Vi rejste derefter mod den nordlige del af øen, som var en meget mere afslappet atmosfære. Efter at vi har inspiceret om natten, sad vi på den indre strand såvel som så dagen gå forbi, da svin, får såvel som gæs blev bragt hus fra græsning for dagen. Det var en sjov begivenhed; Jeg måtte næsten klemme mig selv. At sidde på den største sø i verden og se husdyr, der bliver hyret langs stranden – det er ikke noget, du ser hver dag.

Foto af Sandeepachetan.com Travel Photography CC BY-NC-ND 2.0
Vores næste stop var La Paz, udviklet til stejle bjerge, der har den stressende livshastighed, du ville forvente af den største by i Bolivia. Der er en række indikationer, det er en by, der aspekterer de traditionelle elementer i dens kultur, med henblik på udvikling i fremtiden.

Foto af El Ojo Etnográfico CC BY-NC-ND 2.0

Heksenes marked findes i centrum af byen såvel som en one-stop shop for turister såvel som hekse-læger eller yatiri, både. Dens vinder det navn fra den usædvanlige produktlinje, den har på lager – lama -fostre, pulveriserede potions, amuletter samt medicinske planter. Potions bruges angiveligt til at afhjælpe alle slags lidelser, fra kræft til mistet libido. Traditionelt er Llama -fosteret begravet som en del af ritualet, når der bygges et hjem. Dette distrikt er ligeledes et fantastisk sted at shoppe for de kliché og det turistnumre, som Llama Jumpers såvel som Ponchos.

Foto af Alf Igel CC BY-NC 2.0

Kun en kort gåtur er Mercardo Lanza. Lige her kan du opdage dine B10 -sætmenuer (hvor ellers kan du hente såvel som to programmåltid til $ 2?) Såvel som frisk blandet juice på størrelse med dit hoved.

Foto af Javier Collarte på Unsplash

Et glimt af fremtiden, mens han er i La Paz, tager en tur på Teleferico eller svævebane.nullnull