Suzhou, Kina: At besøge Venedig i øst

En af de mange fantastiske ting ved at bo i Yangzhou, Kina er, at der er nogle fantastiske gamle byer i nærheden. Alt, hvad vi skal gøre, er at hoppe på en af ​​de hyppige lokale busser eller gå videre til de effektive kugletog og inden for en times tid i en ny og fantastisk by. Jiangsu -provinsen ligger på Kina østkysten og er derfor omgivet af vandveje og kanaler. Vi har været i den nærliggende Metropolis af Shanghai mange gange, så under efterårsfestivalen besluttede vi at se, hvad byen Suzhou havde at tilbyde. Suzhou er blevet kaldt “Venedig i øst”, så vi ser bestemt frem til at se, om det levede op til sit navn.

Os gør os klar til at gå ombord på bussen til Suzhou, Kina
Mingtown International Youth Hostel.

Bortset fra hoards fra kinesiske turister, var det bestemt et fantastisk sted! Vi opholdt sig på Mingtown Suzhou International Hostel lige i hjertet af den gamle bydel langs en af ​​de mange kanaler. Det var et fantastisk sted. Vandrerhjemmet blev sat i en meget gammel bygning, og alle møbler i rummet var kinesisk stil. Personalet talte lige nok engelsk til at fortælle os, hvilke busser vi skulle fange, og de forstod, da jeg bad om et andet tæppe … selvom de ikke var enige om, at jeg havde brug for et!

Vævning af stole for hånd.
Vi svingede ned ad forskellige gyder og zigged og zagged gennem turister. Vi forsøgte at komme så væk fra den slagne vej som muligt. Vi endte med at finde nogle virkelig stille gader med lokalbefolkningen, der gik rundt i deres daglige liv. Kvinder hængende deres vaskeri på bambusfremstillede tøjlinjer, mænd fiskede i kanalen og chilis, te og nudler tørrede ud i den varme sol.

Vaskeri dag ned ad en ryggy.

Chilis tørrer ud i den varme sol.
Parret tilbagetog have.
Vi gik længere væk fra den gamle bydel og befandt os i en af ​​de mere støjsvage haver i Suzhou, parets tilbagetogshave. Navnet virkede passende, da vi begge ledte efter fred og ro væk fra skarer. Suzhou er kendt for sine smukke, klassiske haver, der er føjet til UNESCOs verdensarvsliste. De mere populære var meget travlt under efterårsfestivalen, men denne var dejlig og stille for os. Vi sad og nød landskabet og sindsro i et stykke tid, før vi gik ud i skarer.

Maleri i den gamle bydel.

Om aftenen sad vi på kanten af ​​hovedkanalen, og folk så med en flaske vin. Dette trak mere opmærksomhed end de vigtigste seværdigheder i Suzhou! Kinesere samlede sig rundt for at se Wàiguóréns (udlændinge) drikke vin. Vi er allerede et syn bare ved at være fremmed, men det faktum, at vi drak vin (ud af ordentlige vinglas, jeg måske tilføjede) fik os til at ligne ganske skue. Folk tog vores foto og gav os ‘tommelfingeren’ og lo af de skøre turister. Det hele var i god sjov, og som vi sagde før, er en af ​​de mange glæder ved at leve eller rejse i Kina, at du har lyst til berømt. Der var kun en håndfuld udenlandske turister i Suzhou den weekend, så stirrene blev alle instrueret vores vej!

En af de fantastiske kanaler i Suzhou, Kina.
Frisk frugt tilgængelig i den gamle bydel, Suzhou, Kina.

Vi nød vores 3 nætter i Suzhou og vil bestemt vende tilbage der en dag, helst når det ikke er en national ferie. Vi gik og gik og gik og så mange hjørner af byen. Vi spiste noget velsmagende indisk mad, chattede med nogle venlige lokale og afslappede. Det var en anden følelse for os at rejse et sted som ferie fra arbejde snarere end bare at backpacking rundt og gå videre. Der var ikke så “hvor skulle vi gå næste” spørgsmål eller finde ud af transport fra punktet ‘A’ til punkt ‘B’. Denne gang vidste vi, hvor vi skulle hen, og vores ferie havde en udløbsdato. Efter 4 dage væk var vi tilbage til vores normale liv og lærte engelsk og boede i Yangzhou.

Kina rejseblogs

Hvorfor vi elsker at bo i Kina

Kan du lide dette indlæg? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -partner og også et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette betyder, at vi tjener provision, hvis du klikker på links på vores blog og køber fra disse detailhandlere.