Umzumbe, Umkomaas, St. Lucia & Swaziland – når slutningen af ​​vores episke Sydafrika -rejse

kørte vi vores lille Chevy Spark fra Port St. Johns til Umzumbe for at bo på de anbefalede backpackere – Mantis og Moon. Der var overhovedet ingen turister der! Bare mig, Nick og de 3 ansatte, der arbejdede der. Vi hang ud med dem, gik ned for at tjekke stranden. Jeg var dog ikke rigtig interesseret i at svømme, fordi der er adskillige fantastiske hvide hajer i området, og selvom de har en nettoopsætning for at undgå dem fra at komme ind … gør de det! Umzumbe endte med at blive lidt af et gong -show. Pointen med at gå der var for Nick at dykke i den nærliggende by Umkomaas. Vi organiserede det, og han skulle dykke der på dag 2 kl. 7:00. Lang historie kort, alt, hvad der kunne være gået galt, gjorde… .fra et fladt dæk til at glemme instruktionerne osv. Du navngiver det, det skete! Så i stedet for at dykke den dag, endte vi med at gå til Oribi Gorge National Park, som [viste sig at være] stor.

Mantis & Moon Backpackers, Umzumbe, Sydafrika
Vores bungalow ved Mantis & Moon, Umzumbe, Sydafrika

Oribi -kløften er et spektakulært område ved Umzimkulwana -floden og er et af højdepunkterne i den sydlige kyst. Vi valgte 10 km vandretur og satte af sted i den tykke jungle. Der var en sti, men ingen tegn eller noget, så vi var virkelig nødt til at se for at sikre, at vi blev på rute … som vi ikke et par gange! Stien ziggede og zaggede med floden på den ene side af os og ren klippeside på den anden. Vandreturen sluttede ved et smukt vandfald, som vi var i stand til at glæde os over tun -salater alene, vi var de eneste vandrere på stien den dag. En anden fantastisk dag i Sydafrika.

Vandring langs en flod ved Oribi -kløften, Umzumbe, Sydafrika
Bedøvelse vandfald ved Oribi -kløften, Umzumbe, Sydafrika
Dagen efter var Nick i stand til at dykke. Desværre samarbejdede vejret ikke. Vi ankom til Umkomaas kl. 06:30, og han blev alle klar. Zodiac -båden gik ud i det forræderiske hav. Lanceringen var sindssyg, den lille båd startede over enorme bølger, og det så ud som om han var rafting af hvidt vand! De var derude for at lave to dykker, og mellem det første og det andet dyk sad de på båden, indtil den 1/2 timers overfladetid var op. I løbet af denne tid kastede alle op fra at være søsyg – undtagen for Nick og dykkeinstruktøren. Bølgerne var så store, at det overhovedet ikke var behageligt. Imidlertid gjorde det andet dyk, han gjorde det hele værd. De gik til Raggie Caves Dive Site, og han endte med at se ca. 10 Raggie Tooth Sharks og indsamlede endda 2 store hajtænder fra Sandy Bottom! En ideel souvenir.

Efter dykket gik vi vej nordpå til UNESCOs verdensarvsliste i Isimangaliso Wetland Park. Parken strækker sig for 200 km fra den Mozambicanske grænse til den sydlige ende af Lake St. Lucia. Denne fantastiske park beskytter 5 forskellige økosystemer: offshore -rev og strande, søer, vådområder, skove og kystskove. Vi trak ind i den lille by St. Lucia, og så snart vores hoveder ramte puden på vores backpackere, var vi ude. En meget lang dag med dykning og kørsel … og i løbet af den tid blev jeg forkølet. Den følgende morgen tog vi vores bil til Lake St. Lucia -flodmundingen for at se de forskellige økosystemer og forhåbentlig flodheste. Vi var heldige, den første lille sti, vi kørte ned, så vi vores første flodheste; Ikke kun en, men 8! De lazede alle omkring et lille vandhul og solgte sig selv på kysten. De var massive, grå, lyserøde klatter med de sødeste små ører. Vi fandt også en stor krokodille, der lå på kysten ved siden af ​​dem. En fantastisk start på vores naturdrev gennem parken. Vi gik til et par andre pletter og så flodheste i vådområderne, endnu mere væk end den første observation. Vi fandt også bøffel, zebraer, bavianer, adskillige antilope og forskellige fuglearter. Det var en fantastisk dag. Hjem til middag og en tidlig aften.

Flodheste på St. Lucia -flodmundingen, Sydafrika

Ønsker ikke at komme i vejen for disse tænder. Vortesvin ved St. Lucia -flodmundingen, Sydafrika
Smukt synspunkt på St. Lucia -flodmundingen, Sydafrika
En ideel planke til flodhest og croc -spotting. St. Lucia Estuary, Sydafrika
Den næste dag var vi tidligt op… .again. Fra til Imfoluzi National Park for at lave en anden selvdrevne safari! Denne park var meget, meget sværere at få øje på dyrene, børsten var tykkere end de andre parker, vi havde været i, så vi var virkelig nødt til at søge for at se de undvigende dyr. Vi gjorde dog et fantastisk stykke arbejde og endte med at se omkring 15 giraffer, adskillige besætninger af Wiildebeest og 12 hvide næsehorn (der kan også have været en sort næsehorn, men det er svært at fortælle). Nu har vi set alt, hvad vi ønskede at se …. undtagen for leoparden, forhåbentlig ser vi det senere på turen. ScenenEry var også vidunderlig, og vi kørte op til et meget højt synspunkt for at se sletterne prikket med Antelope, Buffalo og Zebras nedenunder. Da solen gik ned, gik vi tilbage til St. Lucia Town for et godt måltid og chatter med de andre rejsende, der opholdt sig på vores backpackere. Den sidste dag i St. Lucia blev brugt af at køle ud og meget vigtigere … ikke rejste sig tidligt! Intet vækkeur den dag.

Antelope ved Imfoluzi National Park, Sydafrika
En svækkende giraff ved Imfoluzi National Park, Sydafrika

Smuk udsigt i Imfoluzi National Park, Sydafrika
Vores tid i Sydafrika vedrørte en ende. Men først valgte vi at tage til landet Swaziland, et meget lille land, der grænses på 3 sider af Sydafrika og på 1 side af Mozambique. Kendt for sine konventionelle måder og fantastiske spilreserver. Vi har aldrig været på en reserve før og valgte, at dette var tid til at gøre det. Vi gik til Milwane National Park og blev i det konventionelle hjem kaldet en “Roundevel”. Lavet af mudder og græs var vores hytte enorm, uplettede og havde store afrundede vinduer på siderne. Det var de mest maleriske backpackere, gæstehus, hotel, hostel eller hytte, vi nogensinde har opholdt sig i !! Backpackere blev sat på en betydelig areal omgivet af bjerge og kilometer og kilometer græsarealer.

Vores rundtevne gæstehus på Milwane Reserve, Swaziland
Denne reserve er speciel, fordi der ikke er rovdyr (udover flodheste og krok) i parken, og dette giver turister mulighed for at kunne gå frit med de andre ufarlige dyr. Vores morgener blev brugt på at have kaffe og morgenmad bedst uden for vores hytte og se vortesvinene, forskellige arter af antilope, struds og gnu, der græsser lige uden for døren. Det var et magisk sted. Vi gik også en vandretur gennem parken og så masser og masser af dyr inklusive betydelige flodheste og krokodiller … lige ved siden af ​​os var vi så tæt på dem og var ikke engang i en bil som sædvanligt. Temmelig fantastisk oplevelse. En aften gik vi til hovedlejren og så den konventionelle Zulu -dans, før vi kom tilbage til vores ideelle hytte for en anden lydløs søvn.

Vågner op til dyrelivet ved Milwane Reserve i Swaziland
Fra en vandretur gennem spilreserven, Swaziland

Crocodile Island. Milwane Reserve, Swaziland
Fantastisk rustfarvede veje, Milwane National Park, Swaziland

Vi forlod Swaziland efter 3 nætter og gik mod vores endelige destination i Sydafrika, Pretoria. Vi tilbragte 3 nætter der i en virkelig fantastiske backpackere og mødte masser af fantastiske mennesker. Vi var bare der for at returnere vores bil, ansøge om vores Mozambique -visum og gøre andre odds og ender. Det var en fantastisk by, men vi tilbragte mange af vores tid på at chilin ud, undersøge og gøre sig klar til det næste eventyr… .Mozambique, her kommer vi!

Kan du lide dette indlæg? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -associeret og også et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indebærer, at vi tjener provisioner, hvis du klikker på links på vores blog og køber fra disse detailhandlere.