Balicasag Island, Bohol: Turning Tides

Sidst opdateret: december 2012.

Det er to år siden jeg sidst trådte på øen Balicasag i Bohol, såvel som tingene havde ændret sig enormt. Det var en ting, der endte med at være indlysende for mig under mit sidste besøg. Ja, delfinerne var stadig der. Turismen blomstrede stadig. Strandene forblev smukke. Hvad ændrede sig virkelig? Jeg tog på min snorklingmaske, dyppede min aftale med i vandet, såvel som opdagede præcist, hvad det var.

Hvad er dækket i denne vejledning?

Delfin ser på
Frokost på Balicasag Island
Svømning såvel som snorkling
Flere tip til YouTube ⬇ Relaterede indlæg:

Delfin ser på

Kl. 06 var vi allerede på båden. Vi ønskede at se delfinerne svømme strålende i naturen. Det var vigtigt for mig at se delfinerne igen. Det var min allerførste gang at gå på en havtørne med de unge i familien. Jeg ønskede, at de skulle se disse søde pattedyr i naturen, så de måske værdsætter det meget bedre så godt, som ikke ville tænke på at gå til delfin shows i en tidlig alder. Jeg frygtede, at det ikke ville forekomme, gav nøjagtigt, hvor alvorlig min nieses bevægelsessygdom var, så godt som jeg ville have så svært, at pattedyrene ville optræde foran os tidligt.

Heldigvis gjorde de det!

De svømmede såvel som sprang ud af vandet mange gange til glæde for børnene. Delfiner kom forbi i grupper. Det var så spændende at se dem i naturen, bare gøre deres ting – svømme fantastiske afstande. Vores energi steg pludselig opad. Alle var så begejstrede. En række gange en eller to delfiner ville komme ud af vandet, hvilket gjorde dette skridt som om de stod. Et par af dem svømmede endda lige ved siden af ​​vores båd. På mindre end ti minutter afslørede min niese, at hun havde set mere end en masse så godt, som allerede blev svimmel. Vi måtte citere de blide delfiner farvel.

Frokost på Balicasag Island

Sidste gang jeg var i Balicasag, købte mine venner så godt som jeg, bevidst om, hvor dyre mad var på stranden, mad fra den primære ø. Hvis du vil spare penge på mad, er her et tip. Natten før din øhopping skal du falde med Tagbilaran -markedet (hvis du kommer fra flyeterminalen eller landskabeturen) samt shop. Før vi kom til byen, købte vi allerede de komponenter, vi ville kræve til vores frokost, såvel som spurgte personalet fra Bagobo Beach Resort til at placere dem i køleskabet natten over. Vi bragte maden med os, da bådmændene hentede os.

Da vi hoppede ud af vores båd, kiggede vi øjeblikkeligt efter personen til at tale med for “Paluto.” Gebyret var bare P300. Selvom det lød dyrt, var det bestemt billigere end at købe frokost fra dem.

Denne gang havde vi imidlertid ikke tilstrækkelig tid til at shoppe komponenter, så vi besluttede bare at købe frokost fra de lokale. Det ville trods alt betyde, at vi også ville hjælpe det regionale kvarter. Vi fik et bassin fuld af deres friske fangst. Vi var en gruppe på fire voksne såvel som to børn, såvel som vi bestilte to blæksprutter såvel som en fisk. Slækkene skulle grilles såvel som fisken stegt.

Tør frokost!

Svømning såvel som snorkling

While our lunch was being prepared, we got on a boat that took us to the snorkeling site. Another tip, if you’re going to go to Balicasag Island, bring your own mask, snorkel as well as aqua shoes. Selvom bådmænd lejer disse gear ud for omkring P150 pr. Varen, er det stadig finest at bringe din egen. Når alt kommer til alt kan du opdage et billigt par Aqua -sko i SM Department Store for mindre end P200; såvel som maske til mindre end P300. Du kræver, at disse virkelig værdsætter udsigten under bølgerne.

Jeg husker stadig den allerførste gang, jeg var lige her, for det var ligeledes den ekstremt første gang, jeg havde set så rig såvel som livlig undervandsverden. Jeg holder øje med at se på ærefrygt som en institution af fisk, der gik forbi, da jeg flydede over livlige koraller, da jeg svømmede mod såvel som forbi dropoffet, såvel som jeg søgte efter den smukkeste fisk, jeg måske opdager på stedet. Jeg husker ligeledes nøjagtigt, hvor trist jeg var, at folk ville gå på de lavvandede dele såvel som at træde på alt, hvad der er uovertruffen.

På en måde forventede jeg, at korallers tilstand lige her ville blive dårlig. What I didn’t expect was that it would occur this fast. Det havde kun været to år, men det, jeg så, var et langskud fra Balicasag, som jeg husker. Korallerne var døde, såvel som der var færre fisk. Farverne var forsvundet, spist væk af blues såvel som grå. Stol selvfølgelig ikke på mit ord for det. Måske er det bare mig. I don’t have stats or studies to back it up; Jeg taler af erfaringer såvel som hukommelse. Måske har jeg forkert. Jeg håber, jeg tager fejl.

Men at se et bordkoral med et tre bogstaver, der er ætset på det, var hjerteskærende for mig. Se selv.

Skam dig, Jho. TSK TSK
Nevertheless, it was sea-heaven for my 8-year old nephew who was snorkeLing for første gang i sit liv. Alt, hvad han gjorde, var at prøve at opdage Nemo så godt som han gjorde; Han opdagede mange nemoer. Min niese var alligevel så bange for dybden, at hun bad mig om bare at deltage på stranden, hvor hun blev såvel som spillet med sandet såvel som småsten resten af ​​tiden.

Kålkoraller!
Nemo! opdagede ya!
Hjerne ting.
Mere fisk!
Min nevø, min niese, såvel som mine lilla vandsko!
Åh hej der, Balicasag Island!
Efter at have gået tilbage til vores hytte til frokost, gik mit søskende så godt som jeg langs stranden til den anden side af øen. Jeg var virkelig glad for, at jeg gjorde det, da jeg aldrig havde været på den del af stranden. Sandet er måske ikke så fint som i andre strande, men vandet er superkrystalklart. Det var en af ​​de ting, der ramte os.

Krystal Fjern vand!
Jeg kan vende tilbage til Balicasag igen såvel som igen. Jeg tror ikke, jeg nogensinde vil blive brugt til det. Men at have været lige her har et par gange fået mig til at erkende, at en hel del kan ændre på kort tid. Det var virkelig ubehageligt at se forholdene lige her forværre lige foran mine øjne. Den gode nyhed er, at den forbliver smuk. Den dårlige nyhed er, for nøjagtigt hvor længe? Der skal gøres noget her. Ud over den hastighed, som skaden lige her går, skal den snart være.

Sådan kommer du til Balicasag Island: De fleste hoteller, resorts samt rejsefirmaer tilbyder ø-hopping-ture, der inkluderer et stop på Balicasag Island. Du kan ligeledes chartrere en båd på Panglao Island for at gøre nøjagtigt den samme turné.