AK Monthly Recap: Februar 2015

Adventurous Kate består af tilknyttede links. Hvis du foretager et køb gennem disse links, tjener jeg en provision uden ekstra omkostninger for dig. Tak!

Del på Twitter
Del på facebook
Del på Pinterest
Del på e -mail

Nicaragua, jeg er forelsket i dig! Før jeg vedrørte Mellemamerika, vidste jeg, at jeg så frem til Nicaragua mest, så jeg sørgede for at tildele mig en god tid (fire uger). Det var en smart beslutning. Jeg kunne let blive her en anden måned eller længere – der er så meget at gøre!

Hvad elsker jeg ved dette land? Den naturlige skønhed. Vulkanerne. Strandene. De venlige mennesker. De utroligt billige priser. Og følelsen af, at det er på randen af at være noget stort.

Helt ærligt vil jeg være hjertebroet for at forlade Nicaragua i dag, men det er tid til at træde videre til El Salvador og en meget spændende march.

Destinationer besøgt

Sámara, Costa Rica

San Juan del Sur, Ometepe, Granada, Laguna de Apoyo, Little Corn Island, Big Corn Island, León og Las Peñitas, Nicaragua

Favoritdestinationer

Lille majsø. En bedste lille caribisk ø med fantastiske strande og en kader af interessante ø -mennesker.

San Juan del Sur. Jeg genopdagede min festpige selv og elskede alle farver og aktiviteter.

Ometpe. Volcano Island er ru, skarp og har en særlig form for ødelæggende skønhed. Et specielt sted, jeg er glad for, at jeg ikke sprang over.

Højdepunkter

Jeg forventede absolut ikke at have den bedste Valentinsdag i mit liv denne måned! Jeg tilbragte det med nye venner, Sky og Graceann, og vi gik til Laguna de Apoyo for dagen, en kort tur fra Granada. Laguna er fantastisk, og vi tilbragte en fantastisk dag med at svømme i sine vilde bølger og solende os selv på dokkerne.

At arbejde lange timer i et ensomt erhverv er det vigtigt for min sundhed at komme ud med mine kolleger. Jeg fik tilbragt tid med to gode blogger -venner denne måned: Alex i San Juan del Sur, som jeg ikke havde mødt i det virkelige liv indtil da, og Rob, som jeg nu har hængt ud på tre kontinenter, på majs Øer.

I Little Corn boede jeg på Yemaya Island Hideaway, som jeg har arbejdet med før, og som inviterede mig til et gratis ophold, og udvej er vidunderligt – du vil høre meget mere om det snart. Jeg drømmer stadig om at vågne op i den cushy seng, svømme i Neon Caribbean Hav og derefter have deres Energizer Smoothie med bananer, mynte og pistacienødder …

Og Ometepe er en af mine nye yndlings solnedgangspletter i verden sammen med Koh Lanta og Boracay. Et stort show hver aften med en bedste udsigt fra dokken af Hacienda Merida på den vestlige side af øen.

Udfordringer

Jeg havde tre store udfordringer denne måned.

Den værste langt var færgeturen fra Ometepe tilbage til San Jorge. I betragtning af at mit forlis, bliver jeg meget nervøs på både, især når sejlingen er ru, især især når det er en gammel båd, der ser ud som om den er ved at falde fra hinanden. På vej til Ometepe fik jeg den store båd (bilfærgen), hvilket var fint; På vej tilbage fik jeg den lille båd.

Den lille båd lignede meget min indonesiske båd, der ødelagde: træ, gammel, samme størrelse og form. Og det var en meget blæsende dag med ru bølger. Båden fortsatte med at svinge voldsomt; knæk og stønn fyldte luften; Vand hældes i båden og blev skåret ud; Jeg greb sædet foran mig og græd hele tiden. Det varede lidt over en time.

Lektionen? Tag kun den store færge. De store og små både skifter hver time. Hvis den lille båd er næste, når du ankommer til kajen, skal du vente på den store. Afhænger af mig, det er så værd. Du vil ikke have en sådan tur.

Hvor dårlig var det? Jeg tog en video nær slutningen af den!

Anden værste: Volcano -boarding var en buste. Jeg havde set frem til Volcano -boarding i León i årevis; Desværre fik jeg et defekt bord, der ikke engang gled. Jeg var nødt til at stoppe halvvejs ned og sparke brættet ned ad vulkanen, fordi det ikke virkede. Jeg er virkelig skuffet, men i det mindste fik jeg nogle gode fotos fra toppen.

Jeg gik med Bigfoot Hostel og beklagede mit valg (skønt de tilbagebetalte mig i sidste ende); Hvis jeg skulle gøre det igen, ville jeg vælge de mindre Quetzal Trekkers, et firma, der giver sit overskud tilbage til lokalsamfundet, og jeg ville sørge for på forhånd, at jeg fik et arbejdsudvalg.

Tredje værste: grænseovergangen fra Costa Rica til Nicaragua. Det var et rod. Du var nødt til at gennemgå omkring otte forskellige trin og kontrolpunkter, det var varmt og spredt, der var ingen klare retninger, ingen havde nogen idé om, hvor de skulle hen, og en af linjerne tog over en time. Jeg får ud af, at det er en nødvendighed; Jeg vil bare aldrig gøre det igen.

San Juan del Sur er tæt på Costa Rica-grænsen, så du kan måske synes, det er bedre at flyve til Liberia, tage en to-timers bus, krydse grænsen og tage en tredive minutters taxa, men mangeårige udstationerede fortalte mig, at det er så meget Bedre at flyve ind i Managua, gøre en hurtig og ligetil indvandringsproces og få en bus fra th thnullnull